in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Monday, December 18, 2017

Tanjong Bidara Beach Resort

Rasanya dah dua tahun tak menulis....
bukan rasa..memang dah...
komitmen sejak beranak empat ni lain sungguh..so banyak la berita gua dah lambat nak publish..apapun kita kembali ke landasan blogggsss...
ok ini trip berhantu gua kembali ke Melaka..
Actually bini ada program kat d'nelayan Pengkalan Balak...hmm memang nampak tak best tempat tu..so gua riki riki hotel dekat dekat situ..so jumpalah TBBR ni...
Memandangkan Amani masih nyusu badan, so lepas program aku kan bawak dia ke pengkalan balak atau ambik umi datang sini, malam pertama memang umi tido sini dengan kami...ha malam pertama ada crita best...adumak...angker plak resort ni..sebenaqnya aku terjaga dalam kul 2 pagi..dengar bunyi apabenda ntah dok mencakar dinding atau pintu...mula memang anggap binatang je..tapi bila lampu padam dalam beberapa saat...terkesima gua...lampu ja padam beb..ekon masih jalan...
apapun perkara biasa la tu...resort pun nampak dah lama..tepi laut plak tu...so memang tempat dia le tu...
mujur tak kacau...
Apapun selain tu..aku rasa resort ni best je...pool pun ok je..view tepi laut yang cantik...cuma banyak semut...
Tapi masuk ari ke dua..aku rasa tinggai famili aku ja kat sini..semalam ramai ngan orang buat family day le..bebudak PLKN la...so hari ke dua..agak scary la..mujor la duduk cuma satu malam...heheh...cer tengok kolam atas tu..penuh orang kan..hari pertama..now tengok hari kedua..
dah tinggai diorang je mandi...hahaha..dah ler nak ujan..so mandi cepat cepat..terus gi pangkalan balak..amik uminya...

so abis di TBBR....jom layan view di Pengkalan Balak plak...




No comments:

Post a Comment