in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Wednesday, June 16, 2010

demam piala dunia...

\

salam semua...hari ni aku nak cakap pasal fever yang melanda dunia sekarang..bukan H1N1..bukan Thomas Cup..bukan sebab war whatever..this is about the most gretest games on earth..its call FOOTBALL..SOCCER..BOLASEPAK...

sejak seminggu lepas..World Cup 2010 dah pun start ..kali ni nun jauh di benua afrika..buat pertama kalinya Afrika Selatan terpilih menganjurkan piala dunia. Sejak Game pertama di mana Tuan Rumah Afrika Selatan mengikat Mexico..sehinggalah kejutan Swiss ke atas Sepanyol semalam..aku memang tak lepas tengok..walaupun game semalam aku cuma dapat tengok Honduras VS Chile je..sebab umah abang ipar isteri ni tak ada chanel sport..sabar je lah..geram tul sebab tak dapat tengok wajah2 frust Vincente Del Bosque,Fabregas mahupun Torres..hahaha tahniah Hitzfeld dapat lenyapkan keegoaan Spain..juara eropah konon..Apapun sepanjang pusingan pertama ni..aku cuma tertarik dan memang lega setelah tengok prestasi pasukan pujaankau..Germany..despite tak banyak star..kecederaan Michael Ballack..ketumpulan Klose dan Podolski dalam Bundesliga..diorang mempamerkan permainan yang paling menarik sewaktu membelasah Australia 4-0..walaupun pemain England kritik cakap bola yang menyebelahi diorang ( Jabulani is made in Germany )..aku rasa Germany dah pamerkan games yang diorang deserve big win..Mungkin Australia tak pamerkan 100%..tapi bak kata Vin Diesel ( win is win..no matter inch or a miles )..apapun..world cup masih jauh..semalam dah mula round 2 di mana Tuan umah Afrika Selatan layu ditangan Uruguay..0-3..ok kita nantikan persembahan menarik semua team..mampukah Spain bangkit?..Brazil masih ego? bila kah robben boleh main? adakah Oezil memang hebat?.,.sama2 kita nantikan..chow..

No comments:

Post a Comment