in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Tuesday, July 12, 2011

Berakhir perjalanan sebuah SUKAN....

Salam semua...wah..lama bangat aku tak menulis ni..bukannya apa..teramatlah sibuk..dengan belajarnya..pereksa nya..sukannya...alahai..buleh mampuih...
Ok sebleum memulakan entry ni..aku nak ucapkan gud luck untuk diri sendiri ( hahahahah) yang bakal mengahadap EXAM lagi untuk kali pertama di arena degree ini..semoga aku berjaya...tengok carry mark pun ..ok la..not bad la heheheh..
ok aku teruskan entry aku malam ni..Ahad lepas..secara rasmi Sukan tahunan SKTKU melabuhkan tirainya setelah banyak acara dari saringan hingga ke akhir yang juga kadang2 diganggu cuaca yang tidak menentu...dengan ketiadaan Boss yang tak dapat bersama ( semoga Pn Salmah dapat kembali ke SKTKU)..diganti pemangku yang serba rilek ( caya la Tn Hj hehe )..kami melangsungkan sukan sekolah dengan penuh jaya dan warna warni....
Tahun ni Rumah Hijau aku awal2 lagi dah dikejutkan dengan penghijrahan secara beramai ramai orang2 kuat seperti Cikgu Raja ( ke rumah kuning )..dan Uztazah Amizah,Roslailee dan Kalai ( ke rumah Biru )..memang menyedihkan sebab mereka ini sangat rajin dan dedikasi terhadap Rumah Hijau..tapi tak apa..dengan saki baki yang ada..aku gerakkan rumah Hijau agar terus bersaing dan pada merentass Desa baru2 dulu..kami dah buktikan dengan meraih tempat ke 2 keseluruhan..wah ada can juara...sementelah lagi untuk tahun 6 lelaki aku memang konfident kuartet aku akan juara..Khidhir, megat, Ejal dan Aiman Najmi memang tak ada tandingan peringkat Klang lagi..tapi bagaimana dengan tahun 5..selain Zulaikha Usain Bolt..yang lain hampasssssss..begitu juga perempuan tahun 6..alahai..kalau takda Kashrina Fatin tu alamat hancus lebur....tapi adik2 tahun 4 memberi sedikit sinar dengan bakat2 hebat seperti Zurya,Amy Misaiza,Hadiff mahupun Aliff Najmi yang nampaknya semuanya berbakat...tapi harapan untuk juara akhirnya lebur juga...adik2 kami tahun 1,2 dan 3 tak mampu bersaing dengan rumah biru dan kuning di sesi petang..alahai...begitu juga team tarik tali...hancur jugak walau ada Arul dan Derrick...
oklah..aku kat sini nak highlightkan sikit pencapaian Umah Hijau 2011 ni...

Tahun 6 :
100M (L) 1. Khidhir ( Hijau )
                2. Megat   ( Hijau )

200M ( L ) 1. Hairieyzal ( Hijau )
                  2. rumah hijau jugak tapi tak ingat heheh

4x100m (L) 1. rumah Hijau
4x200m (L) 1. rumah Hijau
80m brpgar (L)  1. Rumah Hijau
Lompat jauh (L) Rumah Hijau ( Khidhir)
Lompat Tinggi (L) 1. megat ( rumah Hijau)
Lompat tinggi (p) no 3. Kashrina (Rumah Hijau)
Lontar peluru ( L) Derrick ( Hijau )

ish..banyak lagi tahun 5 dan 4..tak larat plak aku nak nulis..terus ke kejohanan sebenar..
Final..kedudukan rumah..
1. Biru
2.Kuning
3.Hijau
4.Merah

isk..isk..no 3..macam tak percaya......
apapun..aku akan pastikan tahun depan selagi belum disingkirkan sebagai ketua rumah..kejayaan ke tiga sepanjang 7 tahun berkhidmat...
go rumah hijau......

No comments:

Post a Comment