in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Sunday, August 28, 2011

lebaran itu datang lagi....salam aidilfitri....

assalamualaikum semua....sewaktu aku menulis entry ni, tinggal sehari lagi umat islam di seluruh dunia ni nak berpuasa ,dah dekat nak raya..sekejap saja rasanya..macam baru ja kita start puasa..tup tup dah nak raya..huhu...2- 3 hari ni aku memang penat berjalan...nak kata shopping sakan tu..dak le jugak sementelah aku bukan cari barang2 mahai pun..setakat bundle je nak raya heheheh....hari jumaat petang ari tu..aku jalan ke Klang Parade,g al ikhsan untuk cari sepasang dua baju t shirt raya..ha yang ni bukan bundle le..maklum la nak raya..setakat 2 lai baju branded,tak salah pun...lepas dapat baju..keesokkan harinya aku menuju ke tempat yang dekat 4-5 tahun dah aku tak jejak...pasar bundle chow kit..ha dulu ni masa belajar kat maktab,tempat ni lah selalu aku datang...lepas memusing cari parking ( ingatkan KL dah lengang..)..aku dapat gak park kat area pawagam tamil belakang lorong tu..( tempat ni kakak aku yang tunjuk )..jalan kaki sikit dalam 300m..sampaila..nak park betui2 depan memang tak dapat la..at least bleh gak aku bersenam kan hehehe...la...yang niaga skang ni semua bangla!!!..cis..mana g mat2 klate kat sini..dah balik beraya gamaknya...hmmm lepas memusing..dapat gak le 2 pasang suar.dapat malas nak jalan lagi..terus blah..terus heading tu Jusco Bukit raja kat Klang ni...beli barang2 beby..tetiba nampak plak ada sepasang baju  melayu kaler peach ( tema tahun ni )..belek2..la..50% ooo..apa lagi terus rembat...hahaha cadang mula2 dulu malas nak beli baju melayu..tapi bini suh gak beli...
Hari ahad hari ni lak aku menuju pasar bonet shah alam lak...haa ni tempat faveret aku...macam2 ada..dapat lagi dua pasang suar ngan rayban satu( standard aku ja )..lepas balik..terus g cari kasut bandle lak kat ono bundle RP, dapat gak sepasang kasut Pony yang masih ok dan harga pun ok...setakat ni memang aku puas hati....tak yah cari barang2 baru yang mahal..bandle pun ok hehehe...barang2 naka dan bini memang dah siap...so shopping pun sudah..servis kete pun udah..g le pulak basuh keta..dah berseri2 BKP aku ni..nak balik raya???? alamak..ni yang sedih ni...disebabkan isteri baru deliver baby seminggu lalau..aku rasa raya pertama aku tak dapat la kat Bagan Tiang tercinta....huahuahua..sedih bai...terpaksa la raya Klang ni..alamat dam ketupat palas la aku..kat sini nye makanan memang tak berapa bleh kena tekak..tapi bak kata org..belasah ja..apapun aku mungkin akan balik kg dalam raya ke 2 atau ke 3..............
                                             salam aidilfitri dari aku sekeluarga.......

                                             mak aihh Jalan TAR Kl memang sentiasa sesak sepanjang ramadan ni
                                             dengar2 samapi jam 4 pagi open kedai baju hehehe...

                                                    buah hati pengarang jantung aku................

sebut pasal kampung..teringat plak aku masa kecik2 dulu..bestnya beraya...walaupun serba sederhana..kenangan tu tak dapat dilupa....g beraya umah jiran2..aku dulu bukan kaki jalan..setakat g  dekat2  je..ehhehe..g umah Pak Long chop ( arwah) paling best sebab dapat 50 sen hehehe..walaupun duit raya terkumpul tak macam budak2 skang yang beratus ringgit...tapi yang penting enjoy..hahaha dapat duit g beli mainan kat kedai capik atau beli air lemenet kat kedai buah buahan hahaha....sedih plak teringat zaman kecik2..apapun tahun ni raya memang special sebab aku beraya ngan anak lelaki terbaru aku..Muhammad khalis Thaqeef yang lahir 15hb haritu..nanti dah besar skit ayah bawak adik balik Bgan Tiang..kampung paling best di semenanjung malaysia hahahaa..ok semua..dikesempatan ini..saya sekeluarga nak mengucapkan selamat hari Raya maaf zahir batin kepada semua yang mengenali dan menyokong saya sepanjang masa..andai ada terkasar bahasa harap maaf juga dipinta dan jangan lupa datanglah ke rumah saya pekena sirap ke ape ke...yang nak balik kampung tu..pastikan kereta anda diservis baik punya dan yang naik kenderaan awam tu jangan asik tertido je,.takut nak balik parit buntaq terlajak sampai kulim hahaha...ok selamat hari raya..dari Cikgu khairi sekeluarga..Maaf Zahir Dan Batin......dan juga tidak lupa Selamat Mneyambut Hari Kemerdekaan yang ke 54......

No comments:

Post a Comment