in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Monday, August 29, 2011

Apa yang best bila raya...


Assalamualaikum semua…..
Wahhh..dah malam raya ni….sedih jugak la terasa dalam hati ni..maklumla ..beraya di perantauan…tahun ni aku terpaksa beraya di sini memandangkan isteri yang masih dalam keadaan berpantang setelah melahirkan anak kedua 15hb haritu…takpalah..insyaallah raya ke dua aku sampai ke bgan tiang…
Well..malam ni..macam malam2 sebelumnya..aku Cuma melayan laptop sambil ditemani citer Upin dan Ipin..dah ada anak yang sedang membesar ni..kena la mengalah walau hati ni meronta ronta nak tengok apa cerita raya yang paling best kat tv hehehe….
Sebut pasal cerita raya..aku nak listkan beberapa cerita raya yang paling aku suka dari dulu sampai sekarang…hehehe..

10. SARKIS.
       Dulu..habaq hang..setiap kali musim perayaan ja..tak kiralah musim raya cina ke raya hindu ka..krismas ke..pantang cuti ja,.mesti ada sarkis..heheh bahasa standardnye Circus heheh..korang mesti tau kan sarkis ni ape..ala dia pertunjukkan kehebatan skill,silap mata dan macam2 lagi..paling aku suka…kalau ada monyet naik beskal hahaha…sekarang dah takde dah sarkis ni….

9. SAMPAIKAN AIDILFITRI
     Ha..walaupun cerita ni selalunya dah lewat malam disiarkan..aku cukup suka nonton..( malam ni tak sempat )..bukan ape..aku suka dengar orang2 kat perantauan mengucapkan salam dan aku juga sentiasa berharap agar ada nama aku terselit dalam ucapan haha..mana la tau ada kengkawan wish ke…tapi haram..sampai skang takda hhahaha…

8. Al-Kisah
    Ha..cerita apa ni???..kalau nak tau..aku pun tak ingat tahun berapa cerita ni main..cerita ni kira silent komedi  la..dia memaparkan saiful apek di awal kemunculan…lawak gak la..tapi skang dah tak pernah diulang tayang…babak apek goreng gitar atas rakit masih gua ingat hehehe…

7. Hiburan Minggu ini edisi raya
   Ha..dulu bila raya ja..mesti ada cerita hiburan ..ala nyanyi2 yang menampilkan artis2 rock ke pop ke semua nak nyanyi lagu raya..sampai skang rasanya ada dalam bermacam versi…babak bersalaman dan ngacau dodol tanpa api mahupun berpakaian raya di malam raya mesti ada..hahaha..
6. Sambal@ lawak azwan ali
    Banyak juga cerita lawak yang dikelola azwan auww ni..ala-ala amboi2..jugakla..tapi dulu ceritanya senonoh skit la..lawak jugak la…tapi aku tak berapa ingat babak2 nya..hehehe..yang ingat ada salleh yaakob,syanie semua…

5. Melodi raya
    Ha sampai sekarang rasanya orang suka tengok melodi versi raya ni…sambil2 raya tak dengar gossip tak sah rasanya…

4. Iklan raya petronas.
   Ha ni kira menongkah arus sikit la..walaupun ramai yang menyumpah bila ada iklan je kat Tv,tapi iklan2 petronas ni memang ditunggu..tahun ni aku lum Nampak lagi iklan2 ni..antara yang tak dapat dilupa tentu sekali kisah janda beranak tujuh,ombak jahat, anak dan internet dan lain lain..

3. Cerita Drama ..tajuknya Tamat.
 Ha..korang pernah tengok tak cerita ni….aku tak ingat bila..tapi ni kisah budak2 yang main meriam buluh sampai terkorban nyawa..kalau tak salah aku pelakonnya Bell Ngasri dan adik2 nya…dah lama cerita ni..dan cerita ni kira mood sedih la….

2. Senario raya..
   Ha..sebelum adanya raja lawak..maharaja lawak..senario kira konker la..hahah dulu senario memang best..start dari senario XX yang alien2 tu baru diorang start ngarut…yang paling aku tak dapat lupa adalah episode yang atuknya beli baju raya last minit ( ada baju Nampak kurus,superman dan tarzan ) dengan episode scenario jual nasi ayam tu..( azlee gigi jongang ) memang lawak ooi..napa la dioarng tak nak ulang tayang…

1.  Rumah Kedai.
     Ha..yang paling best dah paling berbekas di hati tentu sekali cerita retro ni..kisah keluarga pak halim di rumah kedai ni memang best,,dengan remy dan tapa yang selalu ngelat dengan kak chah yang garang..hahaha…dah lama dah cerita ni..al fatihah jugak untuk Pak Halim dan Tapa yang dah lama meninggalkan kita…
So..apa cerita terbaeek pilihan korang plak…
   

No comments:

Post a Comment