in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Saturday, March 5, 2011

Jangan sombong dalam hidup.....

buat anak-anak didikku yang ku sanjungi......

Selama mana kita akan jadi juara......
takkan selamanya kita disanjung ....
belajarlah menghargai apa yang kita ada..

Bait-bait permulaan tu saja aku tulis,sekadar luahan hati yang bergejolak sejak dua tiga hari ni..korang nak tahu ke kisahnya?..hmmmm ini cuma sekadar luahan hati dari dalam diri..apa yang aku rasa aku luah..apa yang kau rasa tak betul kau luahkan lah ke medium pilihan kau..mesejnya..ada aku kisah hehehe...aku melihat perkembangan anak2 didikku dari seawal tahun 4 hinggalah ke saat bergelar senior darjah 6....selama 7 tahun di sktku..akuy melihat gejala lupa diri semakin meluas dikalangan anak2 didik yang baru berusia setahun jagung..aku tak dapat membayangkan sikap ini dibiasakan dalam kehidupan akan mendatang nanti...sekadar memberi beberapa nama yang humble dan merendah diri ..aku cuma dapat namakan ....mungkin..najib shaharudin,( yang selalu menegur kalau berjumpa )..farid, shahdan, dan kawan2 mereka...mereka ni tak pandai pun dalam pelajaran..tapi sikap mereka membuatkan aku lebih senang berbanding pelajar cemerlang yang agak susah nak jumpa lepas ja keluar sekolah..kalau jumpa pun haram nak gtegur..hehehe..takpalah mungkin mereka rasa aku tak penting dalam kemajuan diorang..sekadar guru muzik ja..gagal pun takpa...tak jejas pun...hmmm..dalam 2 3 minggu ni..aku terasa hati betul dengan adik2 kumpulan nasyid Islamic junior tu...sebelum tu aku nak jugak ucap tahniah keatas diorang yang dapat tempat ke dua dalam pertandingan nasyid ( indie ) palestin baru-baru ini....( sekadar fakta....jika bertanding peringkat sama dalam daerah..komfem kena titik )..bukannya aku nak dengki ngan pencapaian tu...tak pun..cuma agak kecewa tak diberi peluang membantu menyediakan kumpulan tu memandangkan aku punya ilmu dalam hal-hal ini..nasyid? apa yang susahnya...saya dah study macam2 jenis muzik dan pada saya nasyid tak sesusah mana pun..malangnya mereka tak mahu pandangan aku langsung..cuma bila last minit dan terdesak baru datang nak jumpa HEYYYY!!!! apa ni...aku ada maruahlah...bakat aku bukan picisan!!..dan seperti dijangka aku malas nak tolong..( WALAUPUN BEGITU AKU MASIH MEMBERI SEDIKIT ILMU BEAT TAMBORIN DAN TOLONG SLOW TALK KORANG NAK PINJAM CONGGA!!!)tapi mana ada sapa peduli hal itu...dan aku kecewa melihat adik2 dalam band nasyid tu seolah2..agak dingin dengan aku...pelik tapi benar...bila sepatah ditanya sepatah dijawab..pendek kata SOMBONG!!!....dan tindakan korang buang Adam mikail dari kumpulan tu memang tak patut..dan lagu kedua korang tadi ( lagu aris 1234 )...terang-terang ceduk idea saya....dan melodi nya salah!!! korang sedar tak???..sebagai pencinta seni...aku memang tak pernah suka orang yang bodoh sombong dalam dunia seni ni...apatah lagi penyanyi nasyid yang lagunya mengajak kearah kebaikkan...kontra sangat...akhir kata...buat siapa jua yang bertanggung jawab menjadikan mereka sebegitu ( sayang sekali zulhusni dah berubah )..saya tak pernah memaafkan anda...anda lah punca segala perpecahan ini..dan amaran saya..bertaubatlah segera.....janganlah dimomokkan benda2 yang tek betul kepada anak2 yang suci semua tu....otak anda yang kuning dan berkarat tu cucuilah dahulu sebelum mengajar orang ke arah kebaikan....ok..akhir kata tahniah adik2 projek kalau berpacaran tadi..anda terbaik dan kejujuran kita sebenarnya lebih baik dari lakonan mereka...selamat malam.

3 comments: