in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Thursday, December 6, 2012

MEE GORENG SOTONG POWER





Saya memang penggemar mi, bukan milo mahupun misai, tapi sejenis makanan ruji bernama mi goreng, seingat saya, mi goreng yang paling saya suka ( dah tentu versi mamak ) adalah mi goreng Restoran Rahman kat parit buntar, ataupun mi depan sekolah teknik dulu dekat dekat masjid negeri yang membuatkan saya curi-curi keluar  asrama hanya semata nak membelinya tanpa mengira risiko ditangkap warden,..ok hari ni, seperti biasa, kami keluar lagi mencari juadah yang baeek punya sementara rumah tak leh nak masak, ( tengah renovate kan ), selepas sarapan nasik lemak di NLK sg kapar indah, kami terus merayau cari jubin di BMS batu 4, dalam 40 minit jugak la kat sana, selepas itu terus g amik baju kat dobi, asalnya mak mertua nak minum cendol pak akob seksyen 16 tu, tapi sampai sampai ngan ada orang dok buat jalan la, dan anak yang tidur ditambah orang yang ramai, kami memutuskan nak cari port lain, aku mencadangkan , kena ABC sempoi kat seksyen 2, sana pun ada cendol, tapi sesak sikit la ditambah dengan musim konvokesyen UiTM skang ni, apapun kami terus juga ke sana, sambil tu sebelum ke medan selera seksyan 2 tu, sempat jugak aku merayau dan melencong ke area sirim kejap saja nak tengok rumah 50 ringgit yang dikatakan angker tu ( rujuk entry aku sebelum ni )..tapi tak jumpa lak yang mana..coz aku pun tak tau..hehehe...so tanpa membuang masa, kami terus ke seksyen 2, alahai parking sangat menyesakkan dada, aku hampir berputus asa dan dah nak cari port lain, dan dimasa tu la dapat parking..heheh..so cakap banyak tak guna....layan la gamba diatas hehehe...

No comments:

Post a Comment