in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Wednesday, May 19, 2010

my top 10 favourites quotes..selamat hari guru..

10. "ok semua..ni gambar apa?...
gambar taikk......( merujuk ke gambar labu sayung yang aku lukis )
= murid-murid tahun 6 setia 2004.

9. " oi Dol !! kau jangan main Cd tu " ( pemandu bas )
" acik..nama saya bukan Dol, Dol tu bapak dia ni..bapak dia nama Abdullah " ( budak )
= dalam bas ke lawatan Cameron Highlands 2008.

8. " Hotdog apa yang lembik ?" ( Mohd Shahmi - 5 musytari )
" tu..kat bawah tu " ( jawab Faiq-5 Musytari jugak )

7. " semalam saya bukan tunjuk But#h kat cikgu..saya cuma ajuk gaya Cikgu Mat Zain semasa
perhimpunan." ( tajudin menjelaskan dalam kad mintak maafnya )

6. " Cikgu ni buat latihan bola petang2 tak pentingkan sekolah agama ke ?"
( marah seorang parent kat aku..sebelum dia sedar dia dah salah orang.. )

5. " Cikgu!, Regan mau cakap kotor sama cikgu " ( budak 4 musytari 2010 )

4. " Cikgu!!! kami tak faham cikgu tulis apa " ( budak tahun 4 )
" Awak ni tak hormat !!! " ( marah Cikgu Zaidon )

3. " Cikgu..Shafik pergi beli stokin bola dengan bapak dia,bapak dia wheelie,mak dia seret kepala
( lawak budak tahun 5 uranus 2008)

2. " Tu lah cikgu..cikgu ingat Melaka ni kecik ke? Melaka ni besar tau "
( kata2 farah Elisya semasa rombongan ke Melaka 2004 yang tak relevan langsung
bila kata itu ditujukan sebab aku jatuh ke lopak air )

1. " Cikgu,walaupun bapak saya gemuk..dia sembahyang asar tau !!! "
( kata2 Nur alia Balkis AKA bibir )

2 comments: