in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Monday, August 23, 2010

serbu tak pakai helmet?

..salam semua..hari ni aku nak tulis satu topik yang aku pun tak jangka nak tulis...topik ini mungkin penuh ngan caci makian yang mengurangkan pahala puasa aku..apapun..aku rasa nak tulis jugak..sejak 2 - 3 hari lepas setelah aku post satu komen kat wall aku di FB aku..aku mendapat pelbagai komen dari kengkawan ..kebanyakkan nya bersetuju ngan aku..well aku cakap pasal sikap ibu bapa ( segelintir ) yang suka amik tau pasal hal anak2 yang bukan hal yang baik..contohnya anak gaduh ngan kawan kat sekolah..dia yang lebih2..padahal..tak siasat apapun..dengar crita anak ja terus nyerang budak lain..kalau anak baik cam malaikat takpala..ini anak2 mereka tu kebanyakkan pandai bermuka-muka..pendek kata sama ja..si A ngan si B..takda satu yang baik satu yang jahat..alah budak2...biasa la..lasak..tapi si bapa ni tak leh terima..kononnya anak dia tu baik gila..bukannya apa..aku banyak kali gak nampak depan2 mata kejadian nyerang budak2 ni..yang aku geram..ni sekolah..ada undang2..bukan boleh main serbu ja...kalau ada masalah laporkan pada guru bertugas atau pihak pentadbir..jadi tetiba nak jadi cerita..ada satu komen reply wall aku ni..yang tetiba menyalahkan aku..maki2 aku dan tulis perkataan yang ( bapak ) dia ajar agaknya..aku pun tak kenal hamjadah ni..dari mana timbul..dari longkang agaknya..tetiba nak menghina golongan cikgu terutama aku dan kawan2 aku yang defend aku..aku mula malas nak layan..tapi bila celaka tu ungkit pasal fizikal aku la anak aku la..memang aku geram..puas siasat aku dapat tau penama tu budak baru sek menengah form 2b..aku yang geram ni kalau ikut amarah memang kacang ja aku g serbu sekolah menengah tu..tapi aku berfikiran waras..buat apa nak jadi bodoh macam dia...aku delete terus dia dari list aku..komen tu aku tak delete..biar org lain baca..bila dah delete..si mangkuk tingkat ni mesej plak kat inbox aku..kata aku penakut lah apa lah..hahaha..sebenarnya dia yang penakut..hari ni aku suh dia mai sekolah..mai la cari aku..katanya nak ada GB sekali nak bongkar pasal aku..hahaha..bangang bin bahlul betul..tunggu2 tak mai pulak..mesej pun tak berjawab..dasar budak sepesis anjing jalanan agaknya..pandai nyalak bukit ja..suh datang sini takut terperuk dalam seluar dalam dia..hahah..memang dasar penakut menyalak bukit...
nasihat aku pada korang semua...jangan ingat kita ni samseng..selalulah merendah diri dalam banyak2 hal...kalau aku da salah ..aku takkan segan silu nak mintak maap kat sesiapapun..ok skang aku tengah nunggu anjing tu datang...ok babai semua asalammualaikum..

No comments:

Post a Comment