in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Monday, August 30, 2010

Merdeka!!! Merdeka !!!!

whelie...jangan tak whelie...


adik khairul menyanyi lagu bahtera Merdeka

adik Zakwan ..juara pertandingan hias basikal...


kami sayang Malaysia..MERDEKA!!!!!!



salam semua....malam ni tepat pukul 12 tengah malam nanti, maka tepatlah 53 tahun negara kita yang tercinta ni Malaysia menyambut ulangtahun kemerdekaan ke-53...sekarang sambil menaip blog ni..aku melayan cerita ' sarjan Hassan ' di TV2 ni..walaupun ceritanya telah aku hafal sementelah berulang kali aku nonton cerita ni..dari kecik rasanya..tapi sempena bulan merdeka ni tak pulak aku jemu..cerita ni sangat bagus ditonton generasi muda kita bagi menghayati betapa jerih perih generasi terdahulu kita menuntut kemerdekaan..bilamana melihat senario negara aku masa kini..tentu sekali orang yang waras seperti aku merasa sedih..lihatlah..betapa negara kita telah dijajah pelbagai bangsa..Indon yang tak tahu diuntung...Bangla yang busuk ketiaknya...Nepal dan Vietnam yang kuat meludah dan meratah kucing kita..sehinggalah negro yangtebal bibirnya..bebas berkelana di negara kita..bebas berniaga..bebas nekerja..bebas mengorat anak dara..bebas melarikan anak kita...bebas mengutip kangkung mahupun mangga kita..bebas bermain bola di padang permainan kita..dimana orang kita?...generasi muda kita?..nak cari kerja pun dah susah..nak main bola pun dah susah...nak naik bas kena jadi Gagah...nak buat apa pun susah...last2 rempit..dadah..bohsia...cipta mercun..meragut...tu ja yang kita mampu..tapi bukan semua generasi kita begitu..masih ramai generasi kita yang kuat,dan tak mahu dijajah lagi..tapi masih ramai juga yang bodoh..barat dipandang tinggi..malah mereka lebih kenal Justin Bieber daripada pejuang kemerdekaan kita..dimana salahnya?...ntahlah aku pun tak tahu..sebagai rakyat marhaen..jiwa aku memberontak..aku tak mahu melihat lagi negaraku dikuasai warga2 asing..aku nak Chowkit..Jalan Silang..Klang..bersih dari wajah2 jongos mereka..tapi bagaimana ya....aku juga marah bilamana mereka mahu usir rakyat kita disana..bilamana mereka melontar najis di maruah kita...Cilakak betul...tapi aku tak punya kuasa..aku juga hairan bilamana..' benci bilang cinta ' dan sewaktu dengannya masih bebas keudara di tv kita..Boikotlah..supaya mereka tahu kita Marah..tak rugipun...hmm..dah lah..hari ni..sekolah aku mengadakan sambutan Kemerdekaan...memang meriah walaupun sederhana..harapan aku agar generasi muda di bangku sekolah kembali memartabatkan negara kita satu hari nanti..janganla leka,,ok malas nak cakmap banyak..tengok la gambar2 ni hehe..babai selamat menyambut kemerdekaan ke 53..MERDEKA!!!..MERDEKA!!












No comments:

Post a Comment