in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Wednesday, January 19, 2011

cross country aka merentas desa 2011..

assalammualaikum blogger semua...sebetulnya acara diatas belum lagi bermula bilamana ketika aku menulis entry ni..apapun, aku rasa nak menulis maka aku tulislah apa yang latest dalam kehidupan aku ni, well setelah dua hari, ( selasa dan rabu ) SK Taman Klang Utama aka sekolah aku sedang giat buat persiapan untuk acara merentas desa jumaat ni, aku tahun ni ditugaskan dalam dua bidang yang kritikal jugak le, iaitu AJk Alatan dan Ajk Lalu lintas...alahai..napa la dapat ajk alatan, kerja berat tu..hahaha, maklumla setelah ketiadaan arwah BHU 7331, aku tak dapat lagi join jadi kerja yang paling best iaitu hakim ronda,
walaubagaimana pun, sebagai ajk lalu lintas kerja yang diberi memang berat jugak, memandangkan jalan yang bakal direntas budak2..( sekitar bukit raja ) kebanyakkannya dah berubah berbanding tahun lepas yang mana trek nya masih sama, apa yang berubah? ya..tentu la sebagai taman baru yang pesat, dah banyak jalannya yang berfungsi menandakan kehadiran kenderaan juga semakin bertambah...orang2 kaya sini bukan tau nak slow bila nampak budak lintas jalan..hampeh tul..mujur juga dengan lampu ala2 polis traffik sumbangan shuk mahadi dapat jugak gerunkan pengguna kenderaan kat sana hehehee..( pagi2 dah gelabah ingat polis hehe ), hari selasa yang lepas, kami buat latihan mengenal trek pertama, biasanya latihan hari pertama ni jalan2 je..namun ada gak yang maintain lari..budak perempuan tahun 4 rumah biru paling mengejutkan dengan kepantasan yang tidak diduga..mungkin yang lain belum sedia berentap kot hehehe...apa yang menarik tahun ni adalah bertembungnya tarikh merentas desa kami dengan sekolah menengah sebelah smktku..alamat meriah la jumaat ni..mujur laluan treknya beza skit..kalau tak keliru jugak
....apapun akibat tugas yang makin berat aku juga tak dapat laksanakan tugas photographer dengan baik..dapat 2 ja..hari selasa punya..apapun aku akan cuba snap lagi hari jumaat nanti..sementara tu korang enjoy la dulu dengan 2 gambar ni..ok..selamat merentas desa semua..jumaat ni kita tengok siapa juara..!!

No comments:

Post a Comment