in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Friday, January 28, 2011

selamat Tahun Baru Cina...

salam semua....malam ni mula lah cuti Tahun Baru Cina bagi sekolah aku, memang best sekolah yang ramai cina ni..kami dapat cuti seminggu...puas hati sangat hehee...kalau nak banding ngan sekolah mertua aku ( SKBB ) memang tak dapat la cuti lama macam ni hehehe...bini aku pun sama,ye lah takkan sekolah agama nak cuti lama..irrelevan tu. so sempena raya cina ni yang bakal disambut beberapa hari lagi ni.aku ada kenangan nak dikongsikan bersama malam ni,kenangan pahit jugakla..sebab langsung tak manis hehehe...kisahnya begini..seingat aku kejadian ngeri ni terjadi sewaktu aku di MPIK dalam tahun awal 2000,( aku di sana 2001-2003)..setelah menghabiskan cuti raya cina di kampung,tibala masa aku nak balik ke Cheras, bila cuti raya ni korang tahulah jalan macamana,komfem Jem..bila raya cina,jemnya semakin teruk..kisahnya macam ni,aku balik ke kampung dan ke KL dulu pakai pengangkutan awam..kalau tak bas..keretapi..tapi banyak pakai bas la..dulu kemalangan melibatkan bas tak sekerap sekarang..jadi kurang sikit risaunya hehee..dalam perjalanan balik ke KL, semuanya lancar..sehinggalah bas sampai di terowong menora dekat2 nak smpai Ipoh tu..lepas je terowong..mak aaiiiiii..teruknya Jem..tambah2 lagi dulu masih tersergam Plaza Tol Jelapang..makin teruk la jemnya..aku sebenarnya tak kish sangat jem ke hape ke..memang la nyampah,tapi kalau dah naik bas..tak kisahla..minyak bukan aku nak isi hehe..tambah2 kalau dapat dok sebelah aweks ke..jem 10 jam pun sanggup..tapi malangnya hari tu bila tengah2 bas sangkut tak gerak2 ni..perut pulak buat hal..mula2..sekadar sakit skit2 je..bila dah jejak sempadan selangor lagi dia buat hal..dah macam nak tekeluar dah..aku pun apa lagi berpeluh2 la dalam bas...korang tau bila dah masuk tol duta ,,aku dah lega sikit sebab maknanya dah dekat la..rupa rupanya nak dijadikan cerita si drebar bas tu leh tak tau jalan nak ke Puduraya lak..alahai.....ape ke lawak ni,padanla aku nampak dia dok pusing2 tak keruan je...dah la jalan jem....dia sesat sampai lalu depan the Mall dekat pekeliling tu..bila nampak je the mall aku pun terus bangun mintak turun kat situ gak..aku dah tak tahan..nak balik naik tren je...turun situ naik tren sampai cheras call member ambik..membe lak datang lambat ..alahai..tapi yang magicnya aku dapat gak tahan sampai ke rumah sewa..hahaha hebatnya aku..so pengajaran dari kes ni...sebelum naik bas..jangan la minum air dutch lady hehehe..ok gong Xi faChaii semua....

No comments:

Post a Comment