in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Monday, January 3, 2011

cinta........................kenangan silam....

salam semua....hari ni merupakan hari pertama persekolahan bagi sesi 2011, berbagai ragam murid-murid yang terlihat disekolah hari ini,begitu juga dengan ibu-bapa yang datang membayar yuran,masing-masing tercari-cari dimana kelas anak tersayang....mujur juga tahun ini kami SKTKU agak cemerlang ( pada aku la ) dngan menyediakan kaunter bayaran yuran di dewan..dengan ini masa mencari kelas dapat dijimatkan memandangkan ramai yang masih perlu masuk bekerja...
sebetulnya, aku menulis entry ini setelah aku ditugaskan untuk mengawasi kelas 6 uranus memandangkan guru kelas sibuk mengutip yuran dibawah...sambil menjaga kelas..sepasang kasut Nur Ain Farahin benar2 mengusik kenangan silam aku....
kasut sekolah yang mempunyai pantulan cahaya...dulu aku panggil kasut ada lampu.....dulu memang top seingat aku dalam2 tahun 1992 atau 1993 aku juga inginkan kasut begini...aku terpikat dengan kasut ada lampu bila aku di darjah 4 kalau tak salah aku..mulalah memujuk mak membeli untukku,memandangkan keluarga kami yang sederhana dan kurang berkemampuan..mak suruh aku bersabar ." lepas ambik padi boleh " kata-kata mak memujuk aku...kiranya selepas musim menuai barulah kami ada sedikit duit...mungkin kerana naluri budak masih belum memahami..aku tetap memaksa mak dan merajuk nak juga ksut tu...mungkin kerana akhirnya mak terpaksa. mengalah maka mak pun peri membelikan aku kasut idaman aku tu....nak dapatkan yang betul2 idaman aku tu mungkin pada mak terlampau mahal. jadi mak bellikan kasut berlampu yang paling murah..seingat aku cuma ada lampu di pelekat kasut aja, di belakang tak ada..tak apalah..jajnji berlampu pada aku...hahahahah..bukan main gembira aku ke sekolah keesokkan harinya tu...kawan2 mula menunding..wahhh kasut baru....maklumlah anak kampung semua teruja...
tiba-tiba ,sewaktu beratur masuk ke kelas..seorang rakan perempuan ( anak cikgu duduk bandar ) jerit..ehh kasut baru ke..ni kan kasut pompuan..haaaa?????terkejut aku...merah padam aku..kawan2 lain semua gelak
kena ejek la aku..rupanya yang mak beli tu kasut untuk perempuan...la...padanla murah sikit...malunya a aku niaku...tapi yang baiknya aku ni aku belasah ja kasut tu..tak pernah hirau langsung ejekan kawan..lama2 diam la diorang..hahahah..apapun terima kasih mak belikan kasut berlampu untuk aku.....

1 comment:

  1. hahahaha...btul tu..zaman kita memang popular kasut tu..tak salah aku kasut sparx kut nama dia..

    ReplyDelete