in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Saturday, March 20, 2010

kenduri kendara di "Lepis"..

Pekan Kuala Lipis..Hotel kami area sini le..

Sesampainya kami..majlis nikah dah selesai..bergambo dulu..


Bukan main Nur Dhiya' pose kat pelamin..


Kami pun teringin hahahaa...



Susu dah habih..suka la..


Gambar kenangan ngan pengantin..
Assalammualaikum......salam semua....penat betul hari ni..maklumla aku baru balik dari Kuala Lipis beberapa jam yang lepaas..well hari ni ..just nak kongsi trip aku n family ke Kuala Lipis..
Sebelum tu aku nak criter sikit la serba sedikit pasal Kuala Lipis ataupun lepis ni..lepis tu bahasa daerah tau..Kuala Lipis ni dahulunya ibu negeri Pahang,sehinggalah tahun 1955 dimana Kuanta diangkat sebagai ibu negeri menggantikannya..sehingga sekarang Kuala Lipis kekal sebagai antara tempat paling bersejarah di Negeri Pahang ni..Residen inggeris yang pertama di pahang Sir Hugh Clifford turut menjadikan Kuala Lipis sebagai tempat persinggahannya..mungkin sebab Lipis ni sejuk kot..batu sempadan bertanda " 0 " sebagai tanda sempadan yag pertama di negeri Pahang di buat juga bermula dan terdapat di Kuala Lipis ni..jangan tak tahu PM kita Dtk seri Najib juga dilahirkan di sini..begitu juga datuk Siti dan Datuk Chef wan,,pun anak jati Lipis...
ok..sebenarnya ini kunjungan aku yang ketiga di sini..tujuannya nak menghadiri majlis perkahwinan anak makcik isteri..Dr Zawil Farihah..kami bertolak dari Klang seawal jam 800 pagi..disertai 3 buah kereta..aku,isteri ,Nur dhiya n mak mertua...dan Nek yah sekeluarga..juga difollow abang azmi n Cik wi sekeluarga..
Sesampainya dilipis ( setelah terlajak ke jalan lama..penuh lori balak n jalan felda )..kami berehat sebentar di umah makcik sebelum ke hotel..cerita bab hotel ni..kunjungan aku yang pertama dulu..kami nginap di hotel 3 bintang iaitu Lipis Plaza Inn..kunjungan kedua kami nginap di Residence house nun di atas bukit..rumah lama tapi ok la..dan kali ni..hahaha.kami nginap di hotel tak berbintang iaitu Hotel London..bak kata kakak siti..menakutkan..cam umah pela...tapi aku rasa ok sangat..dengan harga yang murah..air-condnya kuat gila..hahaha..malam tutup beb..SSejuk..
well..itulah serba sedikit coretan aku malam ni..crita kenduri tak perlu rasanya aku nak nulis..korang tau la kenduri camna..heheh..by the way..hari juga sesaak sangat di Lipis sebab ada Hari ualngtahun ke 50 kementerian kemajuan Luar Bandar..yang kebetulan diiadakan di dataran Lipis..PM pun turun,....hahah sesak beb Lipis..ok..til next time..jom layan pic plak..assalammualaikum..bye..















No comments:

Post a Comment