in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Thursday, December 16, 2010

adik dan sahabatnya..









Mail yang cambest

assalammualaikum...

salam hari khamis,ermm nak tulis ape ye ari ni,oklah entry kali ni,aku nak cerita sikit pasal kegemaran ataupun kegilaan anak aku sekarang ni,,apa lagi kalau tak UPIN dan IPIN,





Upin dan Ipin dalam kelas nye

sebelum cerita lanjut, siri Upin dan Ipin ni dikeluarkan oleh syarikat tempatan,kira tabik springlah aku pada syarikat Les copaque ni sebab berjaya hasilkan animasi yang setanding dengan keluaran luar walaupun belum mencapai tahap animasi barat yang tentunya sudah maju itu,

Mula denga siri Geng pengembaraan bermula,watak Upin dan Ipin dikeluarkan memandangkan sambutan yang baik terhadap watak kembar comel tu yang terus melahirkan siri mini upin dan Ipin itu,

aku tak pasti pulak dah berapa episod siri Upin dan Ipin ni bersiaran namun yang pasti nama2 watak memang aku dah bleh hafal skit...


antaranya....Tok dalang ( orang tua kedekut yang ada vespa cun berplet ATK 1 )

Mak Uda aka Opah yang selalu memberi nasihat ( kat luar tak bertudung plak)

kak Ros yang cun ( tapi garang dan suka temberang kembar berdua )

Upin dan Ipin ( hero utama,cerdik,pandai dan comel )

Mail ( taglinenya 2 singgit ,mahir berniaga dan matang antara budak2 tadika )

Ehsan aka Intan payung ( ketua darjah manja yang bersahabat baik ngan Fizi )

Fizi ( bersuara kecik dan suka nyakat intan payung )

Mei-mei ( yang paling bijak )

Jarjit singh ( paling suka berpantun 2 kerat )

Ijad ( yang banyak buat body language sebab tak pandai membaca )

abang salleh atau sally yang lemah gemalai

rajoo yang mana ntah perginya

Uncle muthu peniaga kedai makan pemilik sappy

sappy ( lembu patah tanduk sebelah )

abg Badrol ( cucu tok dalang )

Susanti ( indon lahanat )

ah tong anti khurafat

cikgu jasmin ( guru kelas tadika )

Rambo ( ayam tok dalang )

ha,tu lah antara watak-watak yang aku ingat, hari-hari anak aku akan duk depan tv mintak upin,sampai terpaksa miss la banyak siri bola kegemaran aku..tapi takpalah, cerita kartun yang satu ni aku pun kadang2 layan hehehe...ok,apapun ada beberapa perkara yang aku nak les copaque buat, ( diorang dah ganti suara Upin n ipin ) untuk menambah baikkan cerita ni..sekadar cadangan je..hehe

1. tak payah batak dengan watak indon ( susanti )..get rid of her..we dont need more indon here.

2. watak budak2 Upin Ipin ngan kawan2nya macam tak sesuai ngan taraf tadika..harap masukkan diorang ke sekolah kebangsaan lepas ni.

3. Ubah rambut upin yang dah macam ekor ba alif ba ya tu..tak berkenan aku.

4. nak siri geng kedua..dan mana rajoo?

5.Ubah pakaian watak ah tong ( typikal chinese dress )

6. kak ros patut dah habis sekolah dah hehe

7. Suruh opah bertudung kat luar hehe

8. banyakkan watak abang salleh tu ( lawak )

9.panjangkan durasi cerita hehehe

oklah,harapan aku,agar upin dan Ipin terus maju dan berevolusi sehingga menjadi jenama kegemaran semua kanak2 di dunia..malaysia memang bollley!!!


No comments:

Post a Comment