in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Monday, December 20, 2010

makanan terbaik..we have all of it..

umi mesti pilih..


takdak ni,laksa tak sedap...


cendol aka cendoi..sedap...


cari kain rentang ni...


Kedai kak wa yang serba sederhana..


salam....

Hari ni aku nak cerita lagi pasal makan...hehehe,bukan apa,sementelah balik kg ni,aku ada 2 tempat nak suggest kat korang kalau korang berkunjung ke daerah kerian ni...lebih tepat area Bagan Serai-Parit Buntar-Bagan Tiang-Tg Piandang.

ok,so hari ni aku bagi 2 tempat ja..

1. Gerai kakak aku la..hehehe...Gerai tidak bernama ini berlokasi betul-betul di tengah pekan Bagan Tiang ( sebelah rumah aku la )..Pekan bagan tiang terletak kira-kira 12km dari Pekan Parit Buntar...apa yang spesel kat gerai kakak aku ni? ..ha speselnya laksa,cucur udang dan nasi lemak..laksanya memang tip top, cucur udangnya pernah divote as best cucur udang ever oleh kawan aku hehe..nasi lemaknya pun apa kurang...sedap dan murah gila...kadang2..dia jugak buat mi kari..pun sedap dan very originall hehe..bukan ape..aku nak tolong promote gerai ni sebab ia terlindung, bukannya terletak tepi jalan besar..jadi mungkin tak ramai tahu..senang ..bila sampai pekan Bagan Tiang,korang cari ja medan Inforia Desa..korang akan nampak benda tu sebelah kanan jalan manakala lorong sebelah kirinya yang bertentang dengannya akan membawa korang ke gerai kakak aku ni..tak jauh dalam 100 meter ja dari medan Inforia desa tu..

kakak aku mula berniaga jam 3 petang dan menjelang pukul 6 biasanya dah habis..jadi korang kena cepat la. hehe...

senarai harga....

laksa= RM 1.00 ( murah ever )

Mi kari = RM 1.50 ( termurah di dalam kelasnya )

Cucur udang = Rm 1.00= 3 ketul ( besar dan kenyang dijamin )

nasi lemak biasa tapi sedap= RM 0.50 ( termurah di mongolia )

ayaq jagung dan sirap selasih= RM 0.50.

so apalagi..bantulah perniagaan kakak aku ni hehehe..


2. Tempat kedua ni...hmm ni adalah tempat best untuk cendol,laksa,bihun sup mahupun nasik ayam...kalau korang keluar hiway di kamunting dan menghala ke parit Buntar,korang pasti perasaan kain rentang yang besar tertulis..laksa,cendol dan nasi kenduri...memang menarik dan aku bagi 5 star untuk cendolnya..lokasinya betul2 berhadan dengan smka abu Bakar Al-Baqir di bagan Serai..harga..pun tak mahal mana cuma aku tak berapa pasti...datamng dan nikmati,,utara memang best hehehe...


No comments:

Post a Comment