in the name of Allah the most mercyful.....

aku manusia,pelakon cerita,di pementasan alam ciptaan-NYA,
Bukan sengaja melanggar arahan..kadang terlupa watak dan peranan..aku manusia...

Tuesday, December 14, 2010

jalan-jalan cari makan lagi..






assalammualaikum.....

petang tadi,selepas satu hari di rumah...( maklumla bini banyak assignment )..kami iaitu aku,bini,mak mentua dan dhiya' pun macam biasa nak g la ke tesco. ( Tesco merupakan salah satu tempat faveret kami selain carrefour sg pinang,Jusco bukit Raja dan Giant setia alam ).selepas membeli barang keperluan bini dan mertua dan merembat bberapa baju untuk Dhiya' kami pun mencari tempat untuk mengisi perut,maklumla dari pagi ke petang aku hanya sempat cekik roti canai ja haha..so mana mau makan, hari ni kami dah sepakat nak try kedai makan baru bukak kat setia alam ni, Restoran Cina Muslim Chan Abdullah,demikianla tajuk restoran kunjungan kami petang tu.Restoran ni baru bukak tak sampai seminggu yang lepas, berlokasi di tepi jalan Meru berdekatan dengan Klang Sentral,Tesco setia Alam,dan Giant setia alam dan juga dekat dengan Mcdonalds Setia alam.

Disebabkan baru buka,memang suasana kedai memang bersih la..tandas pun berbau wangi hihi,tetapi pelayan nya bukan semua cina muslim la..banyak Indon ngan Bangla jugak..maklumla situ kawasan kilang..susunatur kedai pun nampak luas dan lapang dan servis pun ok walau agak kelam kabut skit...apa yang spesel kat sini??..ha makanan cina muslim la...aku try tadi nasi goreng Yeong chew..sedap dan harganya 6 hinggit...( ambik kau )..dan juga jus kedondong asam boi..memang masyuk..cuma kuantiti airnya sikit la..hehehe...

apapun,pada aku,aku memang minat kedai mamak lagi heheh ( Dnaina) ..tapi kalau nak cari nasi atau mi yang sedap..boleh la try Restoran cina Muslim Chan abdullah ni...kalau tak tau kat mana,call ja aku..dapat gak aku makan free nanti..hehhe..ok..esok kita nak ke banting plak..ok lets jom. babai..hingga ketemu di next pages.

No comments:

Post a Comment